Šetřit na mazlíčkovi? To radši utrhneme od úst sobě, shodují se čeští chovatelé

Inflace v Česku opět zrychlila, po prosincovém poklesu znovu nabobtnala o dva procentní body. S hodnotou 17,5 procenta se stala dokonce sedmou nejvyšší v Evropě. Nahoru letí i ceny, třeba krmiva pro domácí mazlíčky zdražila o sedm až dvacet procent. Češi přesto na svých čtyřnožcích nešetří.

„Svého psa rozhodně neošidím. To si radši utrhnu od úst já sám,“ směje se chovatel šestiletého dalmatina Tomáš Smetana. Zatímco pro sebe si nese v tašce deset rohlíků a sto gramů plátkového sýra za osmdesát korun, psovi udělal nákup za tisícikorunu. Kromě pytle kuřecích granulí mu pořídil i balíček žvýkacích tyčinek. „Hrozně mu chutnají,“ vysvětluje.

Podobně jsou na tom tisíce dalších chovatelů. Dokládají to data obchodního serveru Heureka.cz. Přestože inflace trhá rekordy a ceny letí nahoru, prodeje krmiv neklesají. Naopak. „Krmiv pro psy se meziročně prodalo až o čtyři procenta víc, u koček byl nárůst dokonce devítiprocentní,“ řekl analytik nákupního rádce tohoto webu Martin Slavětínský.


Doporučujeme: Psí krmivo je plné bakterií odolných vůči antibiotikům. Hlavně to syrové, tvrdí veterináři


Foto: Freepik

Lidé se podle něj ani nepřesouvají k levnějším značkám, zůstávají věrni svým oblíbeným produktům. Maximálně si vezmou větší a cenově výhodnější balení. „Majitelé psů kupují nejčastěji patnáctikilové pytle granulí v průměrné hodnotě okolo tisícikoruny, kočkaři si zase objednávají hlavně multipack 44 kapsiček za čtyři stovky,“ uvedl.

Cena psího krmiva se přitom na internetu zvedla v průměru o sedm procent a kočičího dokonce o pětinu. „Vyšší cena krmiva pro kočky je dána mimo jiné tím, že tato zvířata potřebují ve své potravě vyšší obsah bílkovin a tuků než psi. Zároveň vyžadují speciální složení krmiva, které je obohacené například o taurin,“ vysvětluje odborník na výživu psů a koček Jiří Švihálek.

To, co platí o krmivu, ale nelze říci o dalším vybavení pro mazlíčky. Výdaje za oblečky, hračky nebo výstroj pro zvířata lidé opravdu přiškrtili. „Třeba oblečků pro psy se meziročně prodalo o 32 procent míň, vybavení pro psí výcvik o dvacet procent míň a psí boudy se objednávaly o 18 procent míň,“ řekl Martin Slavětínský.


Rozumíte řeči zvířat? Vyzkoušejte se:

Zdroje: Heureka Group, Yoggies.

Text: Veronika Rodriguez
Úvodní foto: Freepik